ΟΤΙ ΑΝ ΑΥΤΩ ΔΟΚΕΙ
ΑΡΙΣΤΟΝ ΕΙΝΑΙ



 



Διακύρηξη
Όραμα
Δράσεις
Αρχές
Αξίες
Στόχος
                      Ο διαλογος δεν ειναι θέσφατο στην δημοκρατία
 

Σχετικά με τον διάλογο και την δημοκρατικότητά του. Οσο και να σας φαινεται παράξενο ο διαλογος δεν ειναι θέσφατο στην δημοκρατία. Πέραν του ιδιου του ορισμου του που ειναι η κατανόηση των θέσεων του αλλου και η απόδοση του δικαιώματος λόγου στον έτερο ο φιλοσοφικος στόχος του ειναι η αναζήτηση της αλήθειας ενώ ο πολιτικος η λογική επίλυση ενός ζητήματος. Στην δημοκρατία αυτο αφορά παντα την διαχείριση των κοινών.

 Γιατι ομως ο διαλογος δεν ειναι θέσφατο στην δημοκρατία γιατί ανακαλείται και αποσύρεται;

Ηρθαν οι Πέρσες με το αιτημα γή και ύδωρ. Πήραν απαντηση;όχι! αλλα πήραν μια κλωτσιά στο πηγάδι! Στην πολιορκία των Αθηνών ενας δικαστικος προτεινε την παράδοση της πόλεως στους υπεράριθμους Πέρσες; έλαβε αντεπιχειρήματα απο τους διαλεκτικους Αθηναίους; όχι έλαβε πέτρες μεχρι θανάτου του.

Αν και ολοι  αντιλαμβανόμαστε ενστικτωδώς αυτην την αλήθεια καποιοι επιμενουν να μην το καταλαβαινουν ταυτιζοντας τον διαλογο με την δημοκρατία ώστε να μπορουν να διαπραγματευτουν την ιδια την λειτουργία της υποσκαπτοντας τα θεμέλια της.

Θα έκαναν οι πολίτες μιας δημοκρατικής πόλης διαλογο με ένα κομμουνιστή που θα τους ελεγε να παρατήσουν την εξουσια τους στην εξουσια του γενικου γραμματέα του κομματος; με ένα εθνικοσοσιαλιστή που θα τους ελεγε να κλεισουν την εκκλησια του δήμου γιατι θα αναλαβει ο ηγέτης; μαλλον όχι...

Οταν η διαλεκτική χρησιμοποιείται για την προπαγάνδιση έτοιμων θέσεων, προδιατυπωμενων απόψεων την πώληση με απλα λόγια μιας ιδεολογίας δεν ειναι διαλογος ειναι πολεμική και ως τετοια αντιμετωπίζεται απο την δημοκρατία. Αυτό γιατί αποστερεί τον διαλογο απο τους πολίτες ως μεσο επίλυσης ζητημάτων καταργώντας την ισηγορία. Η πώληση ολιγαρχικών ιδεολογιών σημαινει απλά την παραίτηση τους απο την διαχείρηση σε επαγγελματίες της διαχείρισης. Απο την εκφορά του ατομικου ήθους δημόσια στα φερέφωνα του προκατασκευασμένου λόγου. Απο την ιδέα στην ιδεολογία, απο το πολιτικο όν στο αυτόματο.

Οταν ένας ανθρωπος θέλει να συζητησει μαζί σου για την ασφαλεια των δρόμων με επιχειρήματα και πως αυτο θα μπορουσε να επιλυθεί έχουμε διαλογο. Αν ο ίδιος άνθρωπος μετέρχεται του διαλόγου για να σου πουλήσει ασφαλεια αυτοκινήτου έχουμε πώληση.

Το ζήτημα της κοινωνικής δικαιοσύνης ειναι ενα θέμα που απασχολει την ανθρωπότητα και μπορει να επιλυθεί στην βάση της αρχής της πλειοψηφίας μετά απο διαβούλευση και ανοικτο διαλογο. Καποιοι κοινωνιστές επιμενουν να γνωρίζουν καλύτερα απο ολους μας το δίκαιο και επιζητουν να μιλανε εξονόματος ολων ειτε δια της εκλογικής αντιπροσώπευσής ειτε δια της προπαγάνδας συνήθως με την χρήση του εμείς του μας δηλαδή του πληθυντικου σε πρώτο πρόσωπο για να διαφοροποιηθουν θετικά απο το εγώ του μονάρχη.

Όμως είτε εγώ αποφασίζω ειτε εμεις νομίζουμε οταν αυτο το εμείς δεν εκφερεται μετα απο απόφαση των πολιτών ειναι το ιδιο αυταρχικο μοντελο εξουσιας που επιβάλεται χωρίς την συγκατάθεσή μας. Ειναι αυτοι οι ίδιοι που διαφημίζουν τον διαλογο ως θέσφατο οταν δεν έχουν την εξουσία αλλα οταν έχουν την εξουσία μας τον αποστερουν, όχι μόνο την ισηγορία απο τον λαό αλλά ακόμα και το δικαιωμα λόγου.

Τον διαλογο στην εκκλησία του δήμου αντικατέστησε ο μονόλογος στην εκκλησία των ναζωραίων και του ιμάμη στο τζαμί. Εκμεταλεύονται και αυτό το δικαιωμα λόγου για να το καταργήσουν απο τους άλλους. Ο διαλογος ειναι το μέσο δεν ειναι ο σκοπός και για να ειναι ισότιμος πρέπει να ειναι ισοβαρής. Στρουκτουρες, πωλητές, διαφημιστές, πολιτικοί δεν κανουν διάλογο κανουν προπαγάνδα. Ακόμα και τα σύγχρονα debates ειναι παραλληλοι μονόλογοι αφού δεν στοχεύουν στην επίλυση αλλα στην επικράτηση και γιαυτό δεν απευθύνονται στην λογική αλλα στο θυμικό.

Η δημοκρατία λοιπόν δεν κανει διαλογο με αυτους που τον αρνουνται. Κάνει πόλεμο χωρίς ενοχικά σύνδρομα γιατί αν έκανε διάλογο θα έχανε την δημοκρατία που ειναι η άσκηση της πολιτικής δια του διαλόγου απο τους ίδιους τους πολίτες της.Θα έμενε αοπλη οπως σήμερα. Ιστορικά η δημοκρατία δεν έκανε αυτο το σφάλμα, Δεν διαλέχτηκε με τους ολιγαρχικούς για το πολίτευμα της. Ηττήθηκε στρατιωτικά έχασε με την βία την εξουσια απο την άρνησή της να τους παραδόσει το πολίτευμα και να περιορίσει τον διαλογο μεταξύ των λίγων ευγενών τα σημερινά τζάκια.

Σήμερα που αναβιώνει το αιτημα για την επανάκτηση της οι ολιγαρχικοί θέλουν να διαλεχτει τους ορους της με αυτούς. Αλλοι για να περιορίσουν το δικαιωμα σε οσο το δυνατο λιγοτερους και να γινει ολιγαρχια και αλλοι σε ολους οσους χρειαζεται για να γίνει οχλοκρατία και να καταπέσει σε τυραννία.

Ο νοών νοείτο.

ΚΡΑΤΟΣ ΔΗΜΩΝ

Νόμοι
Ποινές - Δικαιώματα
Κοινωνική - Οικονομική Πολιτική
Σοφιστική Σχολή
Συνδρομές - Εισφορές


Επιστροφή